Voorbeeldsurveys en voorbeeldvragen

Terug naar Kennisbank

Klanttevredenheidsonderzoek

De top 10 vragen die je kunt gebruiken voor klanttevredenheidsonderzoek:

  • Hoe vaak gebruik je ons product?
  • Waar gebruik je ons product het meest voor?
  • Als je één ding zou kunnen veranderen, wat zou dat dan zijn?
  • Hoe waarschijnlijk is het dat je ons aanbeveelt bij een vriend of collega? (NPS)
  • Hoe waarschijnlijk is het dat je opnieuw bij ons bestelt?
  • Wat zouden we moeten doen voor een 10?
  • Hoe tevreden ben je met de manier waarop [naam medewerker] je vraag heeft beantwoord of jouw probleem heeft opgelost?
  • Hoe gemakkelijk was het om ons product te gebruiken / kopen? (CES)
  • Hoe gemakkelijk vind je het om met ons zaken te doen? (CES)
  • Hoe zou je ons beschrijven aan een vriend?
  • Met deze vraag onderzoek je het imago van je bedrijf. Welke woorden komen op bij klanten als ze jouw bedrijf zouden moeten beschrijven? Maak op basis van de antwoorden op deze vraag een tagcloud. Hiermee krijg je een goed overzicht over wat het beeld is van jouw bedrijf.
  • Heb je nog tips of andere opmerkingen?


Als je het NPS-vraagtype in jouw survey gebruikt dan kun je NetPromotorScore-tracking opzetten.
Je volgt daarmee de ontwikkeling van de NPS-score door de tijd zodat je de ontwikkeling van de klantloyaliteit kunt meten.

Zie ook: Customer Effort Score (CES)

Website-survey

Een website-survey is een manier voor organisaties om feedback van bezoekers te verzamelen over hun ervaring met de website en om manieren te vinden om de ervaring te verbeteren.
Onderstaand vind je enkele voorbeeldvragen voor een websitesurvey.

  • Kunt u uw eerste indruk van onze website in drie woorden omschrijven?
  • Wat vond u leuk aan onze website?
  • En wat vond u niet leuk?
  • Wat was de belangrijkste reden om onze website te bezoeken?
  • Hoe waarschijnlijk is het dat u terugkeert op de website? (schaal 1 - 10)
  • Zou u voordat u vertrekt uw e-mailadres willen achterlaten?